Projekt edukacyjny z języka angielskiego dla klasy IV
Rok szkolny 2023/2024
Prowadzący: Anna Pakura
Uczestnicy: klasa IVb
Czas trwania projektu: 2h
Cel główny projektu: swobodne porozumiewanie się w języku angielskim
Cele szczegółowe:
– utrwalenie znajomości słów i wyrażeń z zakresu: miejsca w mieście, pytanie o drogę, wskazywanie drogi
– rozbudzenie zainteresowań językowych
– wzbogacenie wiedzy ogólnej
– wykorzystanie w praktyce wiadomości poprzez odgrywanie scenek
– rozwijanie twórczości plastycznej oraz umiejętności organizacyjnych
– wzmacnianie postaw koleżeństwa i wzajemnej życzliwości.
– integracja wewnątrzszkolna
Umiejętności – cele operacyjne – uczeń:
– rozumie teksty i polecenia;
– formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w języku angielskim;
– rozwija orientację przestrzenną – tworzy plan własnego miejsca, rozmieszcza budynki, rozplanowuje ich położenie, zapełnia mapę równomiernie;
– współpracuje w parach;
– wykorzystuje dostępne materiały w sposób twórczy i bezpieczny dla środowiska;
– posiada zdolność koncentracji – rozwija skłonność do refleksji oraz myślenia krytycznego i przyczynowo – skutkowego;
– nazywa miejsca w mieście;
– określa położenie budynków względem siebie;
– odgrywa scenkę – potrafi zapytać o drogę oraz pokierować pytającego do celu.
Materiały:
Kartki A4 lub większe, kredki, pisaki.
Przebieg projektu:
- Uczniowie przygotowują plan swojego miasta. Rysują zarys głównych ulic.
- Na planie uczniowie umieszczają i podpisują budynki i miejsca, wymieniane przez nauczyciela (school, main square, gas station, supermarket, shopping centre, library, museum, playground, park, itd.) Na końcu wybierają miejsce na swój dom.
- Uczniowie w parach prezentują swoje mapy, opisując je po angielsku (There is…/ there are…, Where is…?)
- Uczniowie odgrywają dialogi, działając na swoich mapach
– jeden uczeń pyta o drogę do wybranego miejsca, drugi udziela mu wskazówek;
– uczeń podąża za wskazówkami, nie wiedząc, dokąd go zaprowadzą – ma odgadnąć miejsce docelowe.
Ewaluacja projektu:
O efektywności projektu informują:
– rzetelność wykonania zadań, swoboda w wypowiedziach uczniów,
– stopień zaangażowania uczniów w działania.
Narzędziem ewaluacji jest obserwacja uczniów w czasie pracy oraz prezentacja przeznich dialogów.