Projekt edukacyjny z języka angielskiego dla klasy IV

Rok szkolny 2023/2024

Prowadzący: Anna Pakura

Uczestnicy: klasa IVb

Czas trwania projektu: 2h

Cel główny projektu: swobodne porozumiewanie się w języku angielskim

Cele szczegółowe:

– utrwalenie znajomości słów i wyrażeń z zakresu: miejsca w mieście, pytanie o drogę, wskazywanie drogi

– rozbudzenie zainteresowań językowych

– wzbogacenie wiedzy ogólnej

– wykorzystanie w praktyce wiadomości poprzez odgrywanie scenek

– rozwijanie twórczości plastycznej oraz umiejętności organizacyjnych

– wzmacnianie postaw koleżeństwa i wzajemnej życzliwości.

– integracja wewnątrzszkolna

 Umiejętności – cele operacyjne – uczeń:

 – rozumie teksty i polecenia;

– formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w języku angielskim;

– rozwija orientację przestrzenną – tworzy plan własnego miejsca, rozmieszcza budynki, rozplanowuje ich położenie, zapełnia mapę równomiernie;

– współpracuje w parach;

– wykorzystuje dostępne materiały w sposób twórczy i bezpieczny dla środowiska;

 – posiada zdolność koncentracji – rozwija skłonność do refleksji oraz myślenia krytycznego i przyczynowo – skutkowego;

– nazywa miejsca w mieście;

– określa położenie budynków względem siebie;

– odgrywa scenkę – potrafi zapytać o drogę oraz pokierować pytającego do celu.

Materiały:

Kartki A4 lub większe, kredki, pisaki.

Przebieg projektu:

  1. Uczniowie przygotowują plan swojego miasta. Rysują zarys głównych ulic.
  2. Na planie uczniowie umieszczają i podpisują budynki i miejsca, wymieniane przez nauczyciela (school, main square, gas station, supermarket, shopping centre, library, museum, playground, park, itd.) Na końcu wybierają miejsce na swój dom.
  3. Uczniowie w parach prezentują swoje mapy, opisując je po angielsku (There is…/ there are…, Where is…?)
  4. Uczniowie odgrywają dialogi, działając na swoich mapach

– jeden uczeń pyta o drogę do wybranego miejsca, drugi udziela mu wskazówek;

– uczeń podąża za wskazówkami, nie wiedząc, dokąd go zaprowadzą – ma odgadnąć miejsce docelowe.

Ewaluacja projektu:

O efektywności projektu informują:

– rzetelność wykonania zadań, swoboda w wypowiedziach uczniów,

– stopień zaangażowania uczniów w działania.

Narzędziem ewaluacji jest obserwacja uczniów w czasie pracy oraz prezentacja przeznich dialogów.