ZADANIA NA ROK SZKOLNY 2015/2016
Termin realizacji | ZADANIE |
październik | nagrania audio i video scenek prezentujących podstawowe słownictwo |
październik | kartki powitalne dla uczniów szkoły w Szkocji |
październik | wizyta partnerska w Szkocji |
listopad/ grudzień |
Księga Tradycji – święta i tradycje jesienne i zimowe |
styczeń | CD z polską muzyką i piosenką |
luty-kwiecień | Kalendarz na kolejny rok |
maj | spotkanie partnerskie na Litwie |
czerwiec | wystawa prezentująca drugi rok projektu |
Erasmus+ Very Good Evening
Very Good Evening to spotkanie podsumowujące pierwszy rok projektu Erasmus+. Odbyło się ono 19 czerwca 2015, a wzięli w nim udział nie tylko uczniowie i nauczyciele naszej szkoły, lecz także goście ze SP nr 63. Spotkanie rozpoczęło się prezentacją zadań projektowych, które należało wykonać w szkole (wybór logo projektu, przedstawienie szkoły i miasta, kartki powitalne, listy, stworzenie księgi tradycji). Uczniowie uczestniczący w 3 spotkaniach, które odbyły się w pierwszym roku trwania projektu: w Grecji, Hiszpanii i Portugalii, opowiedzieli nam o swoich wrażeniach po podróży, a także o tym, czego się nauczyli, co ich zainteresowało, a co zaskoczyło. Prezentacja zdjęć pozwoliła przenieść się choć na chwilę do danego kraju, a lekcja języka i poznanie kilku greckich, hiszpańskich i portugalskich słów, pokazała, że język polski wcale nie jest tak trudny… Następnie wszyscy uczniowie zostali podzieleni na 3 grupy. Każda z nich otrzymała mapkę Grecji, Hiszpanii i Portugalii. Zadaniem uczniów było przyporządkowanie podanych słów do odpowiedniego kraju. Słówka związane były z geografią, historią, kulturą oraz językiem danego kraju. W programie wieczoru nie zabrakło także miejsca na naukę greckiego tańca. Po obejrzeniu nagrania video z wizyty w Grecji i poznaniu podstawowych kroków, każdy był już w stanie zatańczyć Zorbę. Na koniec nadszedł czas na warsztaty plastyczne. Po wysłuchaniu portugalskiej legendy o kogucie, który stał się jednym z symboli tego państwa, uczniowie wykonywali swoje koguty z przygotowanych wcześniej materiałów. Wszystkie prace utworzyły sporą pamiątkową wystawkę. |
Warsztaty taneczne – Let’s Dance
Warsztaty zorganizowane 11 maja 2016 miały na celu zapoznać uczniów i nauczycieli z tańcami, pochodzącymi z krajów naszych szkół partnerskich. Uczniowie mieli okazję poznać podstawowe kroki tańców, które prezentowała pani Anna Trąbała, nasz główny gość i nauczycielka tańca. Taniec sprawił wszystkim wiele radości. Podobnie jak możliwość wzięcia udziału w konkursie na strój inspirowany folklorem danego kraju. Barwne przebrania zostały nagrodzone pamiątkowymi upominkami. |
7.04.2016r. odbyły się kolejne warsztaty programu Erasmus +. Pracowaliśmy z wiosenno-letnią częścią Księgi Świąt i Tradycji. Poznaliśmy święta obchodzone przez naszych partnerów. Znaleźliśmy wiele elementów wspólnych z naszymi tradycjami. |
|
SPOTKANIE PARTNERSKIE W GRECJI
W styczniu odbyło się pierwsze spotkanie uczestników projektu Erasmus+ w Grecji. Wzięły w nim udział pani Anna Pakura – szkolny koordynator projektu, pani Renata Domachowska – przedstawicielka nauczycieli SP 59 oraz uczennice: Agata Dworek, Magdalena Grzelak i Julia Rutkiewicz. Na miejscu gościli również przedstawiciele pozostałych szkół – z Portugalii, Hiszpanii, Litwy, Francji i Turcji.
Szkoła grecka mieście się w małej górskiej miejscowości Mesimeri blisko Edessy. Uczy się tam „aż” 28 uczniów, a pracuje czterech nauczycieli, którzy uczą kilku przedmiotów. Dzieci chodzą do klas łączonych – I klasa ma lekcje razem z II, III z IV i V z VI.
Ponieważ nasz projekt ma na celu poznanie kultury innych krajów, wzięłyśmy udział w licznych zajęciach związanych z tą tematyką. Na lekcjach uczyliśmy się języka greckiego. Poznaliśmy tradycyjne greckie potrawy i uczyliśmy się przyrządzać pitę i tzatziki. Wiele radości przyniosła nauka greckich tańców, które choć wyglądają na łatwe, wymagają zapamiętania skomplikowanych kroków.
Oczywiście realizacja projektu to nie tylko zabawa i ciekawe wycieczki – to także praca nad zadaniami wyznaczonymi na początku. Odbyło się kilka spotkań, na których omawiano najważniejsze zagadnienia. Podsumowano także zadania zrealizowane przez uczniów – m. in. konkurs na logo projektu i przygotowanie prezentacji o swojej szkole. Nie mogło zabraknąć zwiedzania miejsc, gdzie na każdym kroku można było spotkać ślady znanych nam dobrze greckich bogów i postaci mitologicznych. Edessa i Tesaloniki to także serce Macedonii, z której wywodził się wielki wódz – Aleksander Macedoński. W miejscowości Vergina podziwialiśmy miejsce, gdzie odkryto i zachowano królewskie grobowce rodziców Aleksandra, a w Pelli zwiedzaliśmy muzeum archeologiczne. W górach odwiedziliśmy klasztor (monastyr), zamieszkany przez 4 mnichów, a w Edessie zachwyciły nas wodospady.
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
- Wyjazd do Grecji
Nie sposób opowiedzieć o wszystkich atrakcjach, które czekały na nas w Grecji. Jednak to, co najbardziej pozostanie w pamięci – to życzliwi, przyjacielscy ludzie, którzy włożyli wiele pracy w przygotowanie spotkania i robili wszystko, by każdy czuł się w Grecji jak w domu. Słowa podziękowań należą się także rodzinom, które przyjęły pod swój dach nasze uczennice.
Spotkanie partnerskie w Hiszpanii 12-18. 04. 2015
W kwietniu gościliśmy w szkole partnerskiej w Hiszpanii. Nasi uczniowie odwiedzali ją już po raz drugi – wcześniej odbyło się to w ramach naszego innego projektu – Comenius.
W spotkaniu wzięły udział uczennice Maja Jagusiak (kl. Vb) i Amanda Skalska (kl. VIa) oraz nauczyciele: pani Aneta Ostrowska, pani Anna Pakura oraz pan Benedykt Rybarczyk.
Nasze uczennice mieszkały z rodziną hiszpańską, która zaopiekowała się nimi bardzo serdecznie. Dziewczyny uczestniczyły w lekcjach i mialy wiele okazji, by poznawać inne dzieci biorące udział w projekcie. Zoganizowano dla nas wiele zajęć edukacyjnych. Uczyliśmy się podstaw języka hiszpańskiego, tańców sevillana i chotis, a dziewczyny sprawdzały swoje siły i umiejętności w sportowych grach zespołowych. Uczestniczyliśmy w obchodach dnia św. Cecylii – patronki muzyki. Uczniowie zaprezentowali wykonanie muzyki i tańców tradycyjnych i współczesnych oraz grę na skrzypcach i gitarach.
Rodziny hiszpańskie przygotowały wspaniały poczęstunek, w czasie którego spróbowalismy tradycyjnych potraw. Zobaczyliśmy też najciekawsze miejsca w okolicy: w Madrycie Muzeum Prado, park Retiro, Plaza Mayor, muzeum i katedrę de la Almudena, El Palacio Real. Przeszliśmy szlak górski niedaleko Colmenar Viejo oraz zwiedzaliśmy Segovię i zamek Manzanares El Real. A burmistrz miasteczka El Boalo zaprezentował nam wielką kulę, używaną do miejscowej i bezpiecznej wersji biegu po ulicach miasta przed bykami (gdzie rolę byków odgrywają właśnie takie kule różnych rozmiarów) – i jak na burmistrza przystało, wszystkich obecnych uczniów zaprosił do takiego biegu w sali ratusza.
W czasie, gdy uczniowie spędzali czas razem, nauczyciele uczestniczyli w zebraniach projektowych. Omawiano na nich m. in. dotychczasowe zadania, ustalano harmonogram zajęć na kolejny rok oraz zaplanowano kolejne spotkanie w Portugalii.
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
- Wizyta w Hiszpanii
SPOTKANIE PARTNERSKIE W PORTUGALII 24 – 30.05. 2015
Spotkanie projektowe odbyło się w miejscowości Santa Maria da Feira. Uczestniczyło w nim 4 uczniów naszej szkoły – Ola Cykowiak i Bartek Mieszkowski z klasy 5a oraz Martyna Naskrent i Marcin Szaroleta z klasy 6a – z nauczycielkami: panią Emilią Korbanek i panią Anną Pakurą. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich szkół partnerskich, w tym 2 uczennice z Hiszpanii i 2 uczniów z Litwy.
Uczestniczyliśmy w wielu zajęciach, które pozwalały lepiej poznać miejscowe tradycje i kulturę. Wiele z zajęć prowadzili uczniowie pod opieką nauczycieli. Przygotowali warsztaty kulinarne, podczas których przygotowaliśmy fogasę. Uczniowie zaprezentowali przedstawienie teatralne, prezentację szkoły, uczyli tańca i prowadzili warsztaty perkusyjne. Obejrzeliśmy występ chóru szkolnego i orkiestry i uczestniczyliśmy w warsztatach plastycznych, na których zdobiliśmy koguty z gliny – symbol Portugalii.
Portugalczycy pokazali nam najciekawsze miejsca w Porto i okolicach – pałac da Bolsa, Muzeum Odkryć Geograficznych, Muzeum Marynistyczne, zamek Castelo de Santa Maria da Feira. Popłynęliśmy w rejs po rzece Douro i zobaczyliśmy solanki.
Ostatniego dnia uczestnicy spotkania przygotowali się do pożegnalnego wieczoru. Ćwiczyli poznane wcześniej tańce greckie, hiszpańskie i portugalskie. Przygotowali też wspólne przedstawienie, mówiące o tolerancji, przyjaźni i akceptacji odmienności.
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
- ?;
Zadanie 1
ZAPROJEKTUJ LOGO NASZEGO PROJEKTU.
Wymagania: Logo powinno odzwierciedlać tematykę projektu. Może być wykonane dowolna techniką indywidualnie lub w parach. Spośród prac dostarczonych do 14 XI 2014r. zostaną wybrane dwie, które będą reprezentować naszą szkołę w finale konkursu.
Konkurs na projekt logo zakończony.
I miejsce – Maja Jagusiak i Dominika Sołtysiak z klasy 5b
II miejsce – Julia Rutkiewicz z klasy 6a
III miejsce – Kasia Półrolniczak z klasy 6a
Zadanie 2
PREZENTACJA NASZEJ SZKOŁY
Co warto powiedzieć naszym partnerom o SP 59? Przygotuj prezentację!
Wymagania: zdjęcia + tekst w języku angielskim. Forma dowolna: plakat, folder, prezentacja PowerPoint, film, itp. Wykonanie indywidualne lub w zespołach maksymalnie 3-osobowych.
Termin: 30 XI 2014r.
Zadanie 3
Przygotowujemy kartki powitalne – HELLO CARDS – dla uczniów ze szkół partnerskich. Napiszcie krótkie powitanie, podpiszcie się, narysujcie coś lub dodajcie zdjęcie. Kartki zostaną przekazane podczas spotkania w Grecji.
Zadanie 4
Opowiedz o swoim mieście i/lub regionie. Co warto zobaczyć, zwiedzić w Poznaniu i Wielkopolsce? Forma pracy dowolna – plakat, prezentacja PowerPoint, film, album, itd.
Termin: 15 III 2015r.